- Een optimaal bereikbare gemeente met een veilig en onderhouden verkeer- en vervoersysteem, nu en in de toekomst, om zodoende een prettig woon- en werkgebied te zijn als alternatief binnen de noordelijke Randstad.
Ambities
- De eind 2021 bestuurlijk vastgestelde Mobiliteitsvisie 2030 vormt de leidraad op mobiliteitsgebied;
- De werkagenda Zuid-Kennemerland en IJmond (eind 2021 met de raden gedeeld) bevat gemeentegrensoverschrijdende mobiliteitsambities.
- De bestaande beheerstructuur voor de haven voldoet niet langer aan de technische, operationele en economische wensen en eisen. Het vervolgproces van de verzelfstandiging van de Beverwijkse zeehaven hangt, zoals vastgelegd in het raadsbesluit van 8 april 2021, samen met nadere besluitvorming binnen het programma Spoorzone. Vanuit het dagelijks beheer en het onderhoud van de zeehaven blijft aandacht nodig voor de kades en infrastructuur.
Vastgesteld beleid
- Beleidsplan openbare verlichting 2019-2023
- Mobiliteitsvisie 2021-2030
- Groenvisie 2020-2030
- Kadernota Parkeren 2012
- Nota parkeernormen en afkoopregeling 2020
- Notitie beheer en onderhoud openbare ruimte 2013-2022
- Plan van Aanpak verkeer rond scholen
- Regionale Mobiliteitsvisie IJmond Bereikbaar 2014-2032
- Klimaatadaptatieplan Beverwijk 2021-2026
- Gebiedsprogramma Spoorzone Beverwijk
Deze documenten zijn in te zien op webpagina vastgesteld beleid gemeente Beverwijk.